Název: Name: | Messerschmitt Bf 109 G-61) | Messerschmitt Bf 109 G-61) |
Originální název: Original Name: | Messerschmitt Bf 109 G-6 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.02.1943-DD.07.1943 Messerschmitt GmbH, Regensburg DD.03.1943-DD.10.1943 Erla-Maschinenwerk GmbH, Leipzig DD.02.1943-DD.08.1943 Wiener Neustädter Flugzeugwerke, Wiener Neustadt DD.MM.194R-DD.MM.194R Rába Magyar Vagon- és Gépgyár (Großkonzern Manfred Weiss), Győr DD.MM.1944-DD.MM.1947 Regia Autonoma Industria Aeronautică Romană, Brașov | |
Období výroby: Production Period: | DD.02.1943-DD.RR.1947 (v Německu do 07.1944) z toho / (in Germany until 07.1944) from that: DD.03.1943-DD.08.1943 Erla-Maschinenwerk (W.Nr.: 15205-16000) DD.02.1943-DD.04.1943 Messerschmitt (W.Nr.: 16313-16675) DD.08.1943-DD.08.1943 ? (W.Nr.: 17000-17057) DD.04.1943-DD.07.1943 Messerschmitt (W.Nr.: 18000-18889) DD.02.1943-DD.06.1943 Wiener Neustädter Flugzeugwerke (W.Nr.: 19093-19999) DD.06.1943-DD.08.1943 Wiener Neustädter Flugzeugwerke (W.Nr.: 20000-20800) DD.08.1943-DD.09.1943 Erla-Maschinenwerk (W.Nr.: 26000-26135) DD.09.1943-DD.10.1943 Erla-Maschinenwerk (W.Nr.: 27000-27185) DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR další údaje o německé a maďarské výrobě přesně neznámé / other data about German and Hungarian production exactly unknown DD.MM.1944-DD.MM.1947 IAR (čísla/numbers: 316-375) | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 12000+: Messerschmitt: 4119 G-6 + 325 G-6/AS + 1119 G-6/Trop Erla-Maschinenwerk: 2565 G-6 + 324 G-6/U2 + 298 G-6/Trop Wiener Neustädter Flugzeugwerke: 1159 G-6 + 130 G-6/R2 + 40 G-6/R4 + 1632 G-6/U4 Großkonzern Manfred Weiss: 31 G-6/U4 + 106 Ga-6 IAR: 60 Ga-6 1944: 10 letadel/aircraft 1945: 21 letadel/aircraft 1946: 12 letadel/aircraft 1947: 24 letadel/aircraft | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1943 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2250 kg | 4960 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 3200 kg | 7055 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 3400 kg | 7496 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 9,924 m | 32ft 6,7in |
Délka: Length: | 8,940 m | 29ft 3,97in |
Výška: Height: | 2,600 m | 8ft 6,36in |
Plocha křídla: Wing Area: | 16,1 m2 | 173.3 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 198,758 kg/m2 | 40.71 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Daimler-Benz DB 605 A-1 - invertní do V (60°) - počet válců: 12 - maximální výkon: 1085 kW (1475 PS) při ? ot/min (na úrovni mořské hladiny) | Daimler-Benz DB 605 A-1 - inverted V-design (60°) - number of cylinders: 12 - maximum power output: 1455 hp at ? rpm (at sea level) |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 400 l | 88 Imp gal / 105.6 US gal |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 640 km/h v 6600 m | 398 mph in 21654 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 595 km/h v 6000 m | 370 mph in 19685 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 17 m/s | 3347 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 6 min do 6000 m | 6 min to 19685 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 11200 m | 36745 ft |
Dolet: Range: | 560 km | 348 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 8502) km | 5282) mi |
Výzbroj: Armament: | 1x pevný kanón MG 151/20 ráže 20 mm střílející nábojem vrtule, 200 nábojů 2x pevný kulomet MG 131 ráže 13,0 mm v přídi nad motorem, každý 300 nábojů. | One fixed forward-firing 0.79in MG 151/20 cannon as Motorkanone, 200 rounds and two fixed forward-firing 0.51in MG 131 machine-guns mounted in a bow above the engine, 300 rpg. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 1) verze vyráběná v Rumunsku a Maďarsku značena jako Ga-6 2) s přídavnou nádrží (300 l) pod trupem Rüstsätze: Bf 109 G-6/R1 - se závěsníkem ETC 500 IXb Bf 109 G-6/R2 - se závěsníkem ETC 50 VIIId Bf 109 G-6/R3 - s 300l přídavnou nádrží Bf 109 G-6/R6 - se dvěma MG 151/20 pod křídlem Bf 109 G-6/R7 - s radiokompasem (Peilrufanlage) Rüstzustände: Bf 109 G-6/R2 - s kamerou Rb 50/30 Bf 109 G-6/R3 - s kamerou Rb 75/30 Umbausätze: Bf 109 G-6/U2 - se systémem GM 1 Bf 109 G-6/U3 - se systémem MW 50 Bf 109 G-6/U4 - Motorkanone typu MK 108 Bf 109 G-6/AS - s výškovým motorem DB 605 AS | 1) version manufactured in Romania and Hungary designed as Ga-6 2) with external fuel tank (66 Imp gal / 79 US gal) under fuselage Rüstsätze: Bf 109 G-6/R1 - with ETC 500 IXb bomb rack Bf 109 G-6/R2 - with ETC 50 VIIId bomb rack Bf 109 G-6/R3 - with 300l fuel tank Bf 109 G-6/R6 - with two MG 151/20 under wing Bf 109 G-6/R7 - with radio compass (Peilrufanlage) Rüstzustände: Bf 109 G-6/R2 - with Rb 50/30 camera Bf 109 G-6/R3 - with Rb 75/30 camera Umbausätze: Bf 109 G-6/U2 - with GM 1 system Bf 109 G-6/U3 - with MW 50 system Bf 109 G-6/U4 - Motorkanone of type MK 108 Bf 109 G-6/AS - with DB 605 AS high altitude engine |
Zdroje: Sources: | Griehl, M.: Messerschmitt Bf 109 G/K, Flugzeug Profile 5 Prien, J., Rodeike, P.: Messerschmitt Bf 109 F, G & K Series, Schiffer, 1992 Michulec, R.: Messerschmitt Bf 109 - 2. část, Intermodel, 1998 http://www.messerschmitt-bf109.de/ |